Spring til indhold

Pengeoverførsler

Husk at medbringe adresse og telefonnummer på din bank og telefonnummer på kreditkortdøgnvagt.

Mister du dine penge og/eller hævekort, kan du ringe til din bank i Danmark og aftale med dem, hvordan du laver en ekspresoverførsel af penge.
Kan dette ikke lade sig gøre, eller er det udenfor en dansk banks åbningstid, kan det oplyses, at ambassaden har kendskab til følgende alternativer:

Western Union Money Transfer service. I Danmark er det bl.a. posthuse samt kiosker og andre private butikker, som er agenter for Western Union. Oplysning om nærmeste Western Union agent i Danmark kan findes på www.westernunion.com

eller ved henvendelse til:

Money Transfer Nordic A.B.
Tlf. (0045) 80200040
Mandag - Fredag: 08.00 - 20.00
Lørdag: 08.00 - 17.00
Søndag: 10.00 - 16.00

eller

Post Danmark postkontorer (BG Bank)
Tlf. (0045) 80200303
Mandag - Fredag: 09.00 - 18.15
Lørdag: 09.00 - 14.15

Ambassaden kan også i de fleste tilfælde hjælpe med en pengeoverførsel, men kun i forbindelse med en hjemrejse og kun, hvis der er nogen i Danmark, som vil lægge ud for dig. Det kan eksempelvis være familie, venner, din bank eller din arbejdsgiver, som sørger for indbetaling til Udenrigsministeriet i København af det nødvendige beløb. Når ambassaden har sikkerhed for beløbet, får du pengene udbetalt i Franc CFA.

Ambassaden opkræver gebyr ved assistance.